Category management

Úvod / Kurzy / Tvrdé zručnosti / Category management

Cieľová skupina
Pracovníci obchodných a odbytových oddelení vo výrobnej a nevýrobnej sfére

Profil absolventa
Absolventi budú poznať význam merchandisingu v predaji, budú vedieť ako vystavenie tovaru vplýva na nákupné správanie. Budú poznať hlavné zásady a zákonitosti pri uložení tovaru na predajnom mieste.
Absolventi sa budú vedieť uplatniť v obchodných a odbytových oddeleniach výrobných a nevýrobných spoločností ako predajcovia, obchodníci a obchodný manažéri.

Metódy
Prednáška, diskusia, brainstorming, interaktívne na zážitok orientované metódy, modelové situácie, spätná väzba, rozbor a analýza modelových situácií, skupinové a individuálne riešenia situácií z praxe

Rozsah školenia
16 hodín alebo podľa potreby

Náplň školenia
Nástroje podpory predaja tovaru

  • Nástroje merchandisingu – osvetlenie, atmosféra, čistota, hudba, vôňa
  • Hlavné zásady merchandisingu
  • Umiestnenie prevádzky – merchandising a výkonnosť kategórie
  • Usporiadanie predajne
  • Kontrola merchandisingu, listing
  • Praktické precvičovanie uplatnenia merchandisingu v praxi

Riadenie obchodných procesov

  • Definícia riadenia obchodných procesov
  • Význam, zásady a funkcie riadenia obchodných procesov
  • 8 krokov riadenia obchodných procesov
  • Výkonnosti jednotlivých kategórií tovaru
  • Praktické precvičovanie usporiadania jednotlivých kategórií v predajni

Predajňa pohľadom zákazníka

  • Vnímanie predajne očami zákazníka
  • Miesto nákupu a miesto predaja (POS, POP)
  • Zóna orientácie (ZOO), slepý bod, zlatý trojuholník
  • Praktické precvičovanie pohľadu na predajňu očami zákazníka